Φυλλάδιο της ΛΑ.Ε για τη μετάβαση από το ευρώ στο εθνικό νόμισμα. Τα βήματα, τα μέτρα, το πρόγραμμα

15
30619
ευρωζώνη

---000_laiki-enotita-sima-logotupo

Το φυλλάδιο της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑ.Ε) για το πέρασμα από το ευρώ στο εθνικό νόμισμα στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος της παράταξης παρουσίασε σήμερα στην κατάμεστη αίθουσα της ΕΣΗΕΑ σε συνέντευξη Τύπου ο Παν. Λαφαζάνης Γραμματέας του Π.Σ της ΛΑ.Ε και τα μέλη της ΠΓ της ΛΑ.Ε Παν. Μαντάς, Παν. Σωτήρης, Μαρ. Τσίχλη και Γιάννης Τόλιος.

syn typou fylladio01

syn typou fylladio09

Ολόκληρο το κείμενο του φυλλαδίου της ΛΑ.Ε έχει ως εξής:

ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ

ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ,ΧΩΡΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΛΙΤΟΤΗΤΑ, ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τα ευρωπαϊκά και διεθνή κέντρα του κατεστημένου και κυρίως το εγχώριο πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο ασκούν πλύση εγκεφάλου και τρομοκρατούν τον ελληνικό λαό, παρουσιάζοντας ως καταστροφή την εγκατάλειψη του ευρώ και τη μετάβαση της Ελλάδας σε εθνικό νόμισμα.

Με το φυλλάδιο αυτό η Λαϊκή Ενότητα (ΛΑ.Ε) επιχειρεί με σύντομο και όσο το δυνατό πιο εύληπτο τρόπο να αναδείξει και να θέσει σε συζήτηση τα βήματα και τα μέτρα της μετάβασης της Ελλάδας στο εθνικό νόμισμα, στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος. Να αναδείξει, επίσης, ότι αυτή η μετάβαση από το ευρώ στο νέο εθνικό νόμισμα με ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα αποτελεί μια ρεαλιστική και βιώσιμη επιλογή και ότι είναι η μόνη που μπορεί να βγάλει τη χώρα από την κρίση, τα μνημόνια και τη λιτότητα και να τη θέσει σε τροχιά ανάπτυξης και παραγωγικού μετασχηματισμού με κοινωνική δικαιοσύνη.

Για να προχωρήσει η χώρα μας στην καθιέρωση εθνικού νομίσματος είναι αναγκαία τα εξής βήματα, τα οποία χρειάζεται να υλοποιηθούν άμεσα.

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ

ΠΡΩΤΟΝ: Η Τράπεζα της Ελλάδας περιέρχεται σε δημόσια ιδιοκτησία, τελεί υπό εθνικό και κοινωνικό έλεγχο, αποκτά πλήρως και κατ’ αποκλειστικότητα το προνόμιο να εκδίδει εθνικό νόμισμα και η πολιτική της κινείται στο πλαίσιο που χαράσσει η κυβέρνηση και η πολιτική της.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: H χώρα αποκαθιστά την νομισματική της κυριαρχία, η οποία εκ των πραγμάτων αποτελεί το θεμέλιο και ένα μεγάλο βήμα για την κατάκτηση της εθνικής της κυριαρχίας. Η κυβέρνηση ασκεί κυρίαρχα και κάτω από κοινωνικό έλεγχο τη νέα εθνική νομισματική πολιτική της χώρας σε όλες τις εκφάνσεις της, λαμβάνοντας υπόψη της την γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδας.

ΤΡΙΤΟΝ: Θεσμική ρύθμιση αυξημένης ισχύος κατοχυρώνει ότι η νομισματική πολιτική της χώρας ασκείται με κύρια κριτήρια την ανάπτυξη, την ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την διεύρυνση των θέσεων εργασίας στην κατεύθυνση της πλήρους απασχόλησης.

ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Η κυβέρνηση μετά από γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδας καθορίζει την ισοτιμία μετατροπής του ευρώ στο νέο εθνικό νόμισμα.

Αυτή καθ’ αυτή η ισοτιμία, σε όποιο μέτρο και αν καθοριστεί δεν επηρεάζει την λειτουργία της οικονομίας. Για πρακτικούς και μόνο λόγους και αποκλειστικά για τις ανάγκες του παρόντος, ορίζουμε ως ισοτιμία μετατροπής το ένα ευρώ προς μια μονάδα νέου εθνικού νομίσματος.

ΠΕΜΠΤΟΝ: Με νομοθετική διάταξη το ευρώ αποσύρεται και το νέο εθνικό νόμισμα τίθεται σε υποχρεωτική κυκλοφορία. Με βάση το νέο αυτό εθνικό νόμισμα πραγματοποιούνται όλες οι εγχώριες οικονομικές λειτουργίες και συναλλαγές.

H OIKONOMIA ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ

Στο πλαίσιο αυτών των ρυθμίσεων και στην βάση της επίσημης ισοτιμίας του νέου εθνικού νομίσματος προς το ευρώ:

  • Τα ευρώ που κατέχουν οι πολίτες και τα νομικά πρόσωπα μετατρέπονται μέσω των τραπεζών σε εθνικό νόμισμα.

  • Όλες οι καταθέσεις στις τράπεζες μετατρέπονται στο νέο εθνικό νόμισμα, ενώ τα ευρώ που κατέχουν οι τράπεζες (σε κέρματα και χαρτονομίσματα) αποθεματοποιούνται στην Κεντρική Τράπεζα για την ενίσχυση των συναλλαγματικών διαθεσίμων της χώρας. Το κράτος με ειδική νομοθετική ρύθμιση αυξημένης ισχύος εγγυάται πλήρως και απολύτως όλες τις καταθέσεις στις τράπεζες και μεριμνά για την ασφάλεια και την καλύτερη δυνατή απόδοση τους.

  • Όλοι οι μισθοί και οι συντάξεις, από την ώρα θέσπισης του εθνικού νομίσματος, καταβάλλονται στο νέο εθνικό νόμισμα με βάση τη θεσμοθετούμενη ισοτιμία (π.χ μισθωτός που λάμβανε 800 ευρώ μισθό καθαρά, τώρα θα λαμβάνει 800 μονάδες νέου εθνικού νομίσματος, συνταξιούχος που λάμβανε 800 ευρώ σύνταξη, τώρα θα λαμβάνει σύνταξη 800 νέες μονάδες εθνικού νομίσματος).

  • Όλες οι δανειακές υποχρεώσεις κάθε μορφής και ειδικότερα προς τις τράπεζες καθώς και οι υποχρεώσεις προς το δημόσιο, στενό και ευρύτερο, ιδιωτών και νομικών προσώπων, μετατρέπονται στο νέο εθνικό νόμισμα, στη βάση των ίδιων συμβάσεων χωρίς επιβαρύνσεις. Πολίτης, για παράδειγμα, που οφείλει στην τράπεζα 1.000 ευρώ, θα οφείλει 1.000 μονάδες νέου εθνικού νομίσματος, με την ίδια δανειακή σύμβαση. Πολιτική μας είναι να εφαρμόσουμε, όπως εξηγούμε παρακάτω, ευρεία διαγραφή (σεισάχθεια) και γενναία ρύθμιση των ιδιωτικών χρεών.

  • Οι τιμές στην αγορά μετατρέπονται σε εθνικό νόμισμα, αναγράφονται εις διπλούν για ένα ικανό χρονικό διάστημα, ενώ γίνεται αυστηρότατος έλεγχος με βαρύτατες κυρώσεις απέναντι σε φαινόμενα παράνομων συναλλαγών και αισχροκέρδειας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η οικονομία, με το νέο εθνικό νόμισμα, εισέρχεται ομαλά σε μια νέα λειτουργία που θα επιτρέψει να εφαρμοσθεί μια νέα ριζοσπαστική πολιτική ανασυγκρότησης και μετασχηματισμού της οικονομίας.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ;

Η εισαγωγή του εθνικού νομίσματος είναι επίκαιρη και εξαιρετικά αναγκαία, διότι:

H Ελλάδα, μέσα στην ευρωζωνική φυλακή και στο πλαίσιο της ”ενιαίας αγοράς” της ΕΕ, όχι μόνο δεν μπορεί να σταθεί οικονομικά και κοινωνικά όρθια αλλά και χάνει ακατάπαυστα έδαφος από ισχυρότερες και πιο ”ανταγωνιστικές” οικονομίες και πρώτα απ’ όλα την Γερμανία.

Η νεοφιλελεύθερη μονεταριστική δομή και η φιλοσοφία της ευρωζώνης δεν ευνοεί τις συγκλίσεις ανάμεσα στις άνισες οικονομίες, με διαφορετικά επίπεδα παραγωγικότητας και αποδοτικότητας που συμμετέχουν στον ευρωζωνικό χώρο. Αντίθετα, ενισχύει τις ανισότητες και τις αποκλίσεις, ενώ εκ των πραγμάτων καθιστά σφοδρότερους τους μεταξύ τους ανταγωνισμούς.

Το εθνικό νόμισμα μέσα σε αυτές τις συνθήκες που κυριαρχούν στην ευρωζώνη γίνεται απόλυτα αναγκαίο και αναντικατάστατο εργαλείο για τη χώρα μας. Γίνεται απαραίτητο και αναντικατάστατο, επίσης, και για ένα πολύ σημαντικό πρόσθετο λόγο. Διότι οι εργαζόμενες λαϊκές τάξεις στην Ελλάδα πνίγονται από ένα παράνομο, απεχθές, επονείδιστο και κυρίως μη βιώσιμο χρέος, στο όνομα του οποίου λαμβάνονται από το κράτος πιστώσεις από ΕΕ και ΔΝΤ, οι οποίες διατίθενται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση του και συνοδεύονται από αποτυχημένα μνημονιακά προγράμματα λιτότητας και καταλήστευσης που πλήττουν βάναυσα το λαό και καταστρέφουν τον τόπο.

Η εισαγωγή εθνικού νομίσματος θα βοηθήσει την την ελληνική οικονομία να απεμπλακεί από τον άνισο και εξουθενωτικό ανταγωνισμό που υφίσταται εντός της ευρωζώνης, χωρίς να έχει καμιά δυνατότητα να τον αντιμετωπίσει εντός της, παρά μόνο περικόπτοντας τις κοινωνικές δαπάνες και εξανεμίζοντας τους μισθούς της εργατικής τάξης, συνολικά των εργαζομένων και συνταξιούχων.

Το κυριότερο, όμως και πιο επίκαιρο: η εισαγωγή του εθνικού νομίσματος είναι αναντικατάστατη προϋπόθεση για να μπορέσει η χώρα να σταθεί στα πόδια της χωρίς τις πιστώσεις (δόσεις) της ΕΕ και του ΔΝΤ και χωρίς την ρευστότητα της ΕΚΤ προς τις εγχώριες τράπεζες, πράγματα που συνιστούν θανάσιμα εργαλεία επιβολής και εκβιασμών των πιστωτών, όπως είδαμε παλιότερα στην Κύπρο και τον Ιούλιο του 2015 στη χώρα μας, με το κλείσιμο της στρόφιγγας από την ΕΚΤ προς το τραπεζικό σύστημα.

Επομένως, το εθνικό νόμισμα, δίνοντας την ρεαλιστική δυνατότητα στη χώρα να απεμπλακεί από τις πιστώσεις ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ, μας επιτρέπει κάτι που συνιστά ζήτημα επιβίωσης για τη χώρα είναι αδύνατο να επιτευχθεί μέσα στην ευρωζώνη: να προχωρήσουμε αποφασιστικά στην απαλλαγή μας από τα μνημόνια και στη διαγραφή του χρέους με όπλο την αμετάκλητη διακοπή αποπληρωμής του, χωρίς οι τράπεζες και η οικονομία να διατρέχουν τον κίνδυνο κατάρρευσης λόγω των εκβιαστικών μεθοδεύσεων των πιστωτών.

Αντίθετα, με αυτές τις επιλογές της ακύρωσης και εγκατάλειψης των μνημονίων, της διαγραφής του χρέους και του εθνικού νομίσματος, οικονομία και τράπεζες μπορούν να στηριχτούν και να ανακάμψουν σε όφελος του τόπου και του λαού.

Το εθνικό νόμισμα, απαραίτητος όρος για τη διαγραφή του χρέους, θα επιτρέψει, ταυτόχρονα, στο δημόσιο να προχωρήσει στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών τόσο για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο νέο ρόλο τους χωρίς την ρευστότητα της ΕΚΤ όσο και κυρίως για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε μια αποφασιστική πολιτική που θα αντιμετωπίζει ριζοσπαστικά σε όφελος των δανειοληπτών το άγος των δυσβάσταχτων ιδιωτικών χρεών, τα οποία στραγγαλίζουν την οικονομία μας.

Οι τράπεζες, επίσης, με την μετατροπή των χρημάτων της ανακεφαλαιοποίησης σε μετοχές, μέσω αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου, θα φύγουν από τα ληστρικά χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου και των fund, θα περάσουν στη δημόσια ιδιοκτησία και εθνικοποιημένες θα τεθούν υπό κοινωνικό έλεγχο, με στόχο να εφαρμόσουν μια εντελώς διαφορετική χρηματοπιστωτική πολιτική με αποκλειστικά αναπτυξιακά, παραγωγικά, επενδυτικά και κοινωνικά κριτήρια.

Στη βάση αυτή και στο πλαίσιο της νέας εθνικής νομισματικής πολιτικής, οι τράπεζες θα μπορέσουν να προχωρήσουν, βάση κριτηρίων και ελέγχων, την ευρεία “σεισάχθεια” (διαγραφή) χρεών για τα πιο αδύνατα νοικοκυριά και τις μικρές επιχειρήσεις. Αλλά και τη γενναία ρύθμιση των δανείων των υπόλοιπων επιχειρήσεων μετά από σε βάθος διαχειριστικό έλεγχο προσώπων και εταιρειών. Ταυτόχρονα η διαγραφή ή απομείωση του χρέους των μεγάλων επιχειρήσεων, εφ όσον απαιτηθεί για να κρατηθούν και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, θα προχωρήσει με τη ανάλογη συμμετοχή των εθνικοποιημένων τραπεζών στο μετοχικό κεφάλαιο τους έναντι του διαγραφόμενου χρέους.

Χωρίς εθνικό νόμισμα, η οποιαδήποτε απόπειρα απομείωσης του χρέους και απεμπλοκής της χώρας από τα μνημόνια, τη λιτότητα και την υποτέλεια είναι μάταιη υπόθεση και η επαγγελία της εξαπάτηση και δημαγωγία.

ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ;

Για την ΛΑ.Ε το εθνικό νόμισμα δεν είναι αυτοσκοπός ούτε φετίχ. Δεν συνιστά απλώς μια διαφορετική, εθνική τώρα, νομισματική μονάδα για να συνεχίσουμε με άλλη μορφή τις ίδιες νεοφιλελεύθερες πολιτικές, να υπηρετήσουμε τα ίδια ολιγαρχικά κεφαλαιακά συμφέροντα, τις ίδιες αμαρτωλές διαπλεκόμενες σχέσεις, τις ίδιες πελατειακές λογικές, τα ίδια παρασιτικά κυκλώματα και τις ίδιες πρακτικές της μίζας και της διαφθοράς.

Το εθνικό νόμισμα, αντίθετα, αποτελεί για μας ένα εργαλείο, μια αφετηρία, μια πρόκληση και μια ευκαιρία για να καταστήσουμε, σε συνδυασμό με την εφαρμογή του συνολικού αλληλοεξαρτώμενου μεταβατικού μας προγράμματος, όλες αυτές τις καταστάσεις παρελθόν. Για να κάνουμε παρελθόν την μνημονιακή υποδούλωση, την ευρωζωνική επιτροπεία και ένα μη βιώσιμο χρέος. Για να καταργήσουμε την λιτότητα, να καταπολεμήσουμε τη φτώχεια και την ανεργία, να διασφαλίσουμε ως δημόσιες και καθολικές τις κοινωνικές ανάγκες σε υγεία – παιδεία – πολιτισμό Για να σταματήσουμε το ξεπούλημα της χώρας, να εθνικοποιήσουμε τις στρατηγικές επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, πράγματα απαγορευτικά μέσα στην ευρωζώνη και στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης ΕΕ.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΩΤΟΝ: Με το εθνικό νόμισμα μπορούμε να ενισχύσουμε την εθνική παραγωγική βάση και την αποδοτικότητα (ανταγωνιστικότητα) της ελληνικής οικονομίας, απαντώντας στην ανάγκη να προσφέρουμε ένα μεγάλο κύμα ρευστότητας στην οικονομία και την κοινωνία με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους.

Με το εθνικό νόμισμα θα μπορέσουμε, μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος, να αξιοποιήσουμε τη δυνατότητα, για να παράσχουμε ισχυρή ρευστότητα στην οικονομία και την κοινωνία με ευνοϊκούς όρους και πολύ χαμηλά επιτόκια, δυνατότητα η οποία δεν υφίσταται εντός ευρώ.

Αυτήν την δυνατότητα ισχυρής ρευστότητας, θέλουμε να την κατευθύνουμε τόσο στην οικονομία για παραγωγικές επενδύσεις όσο και στην κοινωνία για την καταπολέμηση της φτώχειας, την στήριξη κοινωνικών αναγκών και κρίσιμων κοινωνικών τομέων.

Ειδικότερα το εθνικό εκδοτικό προνόμιο και ο εθνικός έλεγχος της νομισματικής πολιτικής θα αξιοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος και μέσω των εθνικοποιημένων τραπεζών ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα στη χώρα τόσο στο σκέλος των δημοσίων επενδύσεων όσο και στην χρηματοδοτική στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων..

Αναφερόμαστε σε ένα νέο ευρύτατο σε μέγεθος και ποικιλία, ποιοτικά προσανατολισμένο και κάτω από ουσιαστικό δημοκρατικό και κοινωνικό έλεγχο χρηματοδοτικό πρόγραμμα με πολύ χαμηλά επιτόκια, τα οποία θα καθορίζονται στο πλαίσιο ενός κυβερνητικού αναπτυξιακού σχεδιασμού. Ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα που εκτός των άλλων θα αποβλέπει σε ένα διπλάσιο, τουλάχιστον, παραγωγικά επανασχεδιασμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Σε ένα ευρύτατο πρόγραμμα στήριξης της αγροτιάς και αναβάθμισης της πρωτογενούς παραγωγής, και σε ένα μεγάλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για επενδύσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που θα στοχεύουν την παραγωγική και τεχνολογική αναβάθμιση της χώρας, την αύξηση των θέσεων εργασίας, την στήριξη και διεύρυνση των εργατικών κατακτήσεων. Στο πλαίσιο αυτό ιδιαίτερη προσπάθεια θα επιδειχθεί για την ανασυγκρότηση επιχειρήσεων υπό δημόσιο έλεγχο και τη στήριξη συνεταιριστικών και συνεργατικών επιχειρήσεων και βεβαίως επιχειρήσεων που οι καινοτόμες, τεχνολογικά σύγχρονες, οργανωτικές επιδόσεις τους υποβοηθούν τον δημοκρατικό αναπτυξιακό σχεδιασμό και τον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας.

Το εκδοτικό προνόμιο και ο εθνικός έλεγχος της νομισματικής πολιτικής θα αξιοποιηθούν, ταυτόχρονα, στο έπακρο για να στηρίξουν και να ενισχύσουν την κοινωνική Ελλάδα και τον κοινωνικό προϋπολογισμό. Το εθνικό νόμισμα και η νέα επεκτατική νομισματική πολιτική θα αξιοποιηθούν για να ανακεφαλαιοποιήσουν τα ασφαλιστικά ταμεία, θα στηρίξουν και θα ενισχύσουν μισθούς και συντάξεις, πρώτα απ’ όλα τον κατώτατο μισθό, την κατώτατη σύνταξη, θα χρησιμοποιηθούν για την κοινωνική στήριξη των αδυνάτων και των ΑΜΕΑ για την καταπολέμηση της φτώχειας και την ενίσχυση των κοινωνικών δαπανών.

Ο κρατικός προϋπολογισμός μιας Ελλάδας με εθνικό νόμισμα, απαλλαγμένος από τα δεσμά της δημοσιονομικής λιτότητας, από τον στραγγαλισμό των υπέρογκων πρωτογενών πλεονασμάτων και τις περιοριστικές προδιαγραφές του Συμφώνου Σταθερότητας και έχοντας τη δυνατότητα νομισματικής αναχρηματοδότησης των ελλειμμάτων του με ιδιαίτερα ευνοϊκούς και προνομιακούς όρους, μπορεί, στη βάση μιας μεγάλης διοικητικής μεταρρύθμισης του κράτους και συνολικά της δικής μας πρότασης, να αναδειχθεί ως ο μεγάλος κεντρικός μοχλός για το παραγωγικό μετασχηματισμό, την αποδοτική αναδιαμόρφωση της οικονομίας και την κοινωνική δικαιοσύνη.

ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ: ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Στη βάση του εθνικού νομίσματος θα εφαρμόσουμε μια ευέλικτη συναλλαγματική πολιτική, που θα λαμβάνει υπόψη της τα εγχώρια οικονομικά δεδομένα, ειδικότερα τις εξελίξεις στο ισοζύγιο πληρωμών αλλά και τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συγκυρίες.

Αυτή η εθνική συναλλαγματική πολιτική δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να διακατέχεται από κανένα δογματισμό ή προκατασκευασμένα σχήματα, θα πρέπει να διαμορφώνεται και να εξελίσσεται μέσα από διευρυμένο και ουσιαστικό κοινωνικό διάλογο και να έχει ως αποκλειστικό γνώμονα της ανάπτυξη στη χώρα, την διεύρυνση των θέσεων εργασίας με στόχο την πλήρη απασχόληση και την προώθηση ενός νέου δίκαιου και βιώσιμου οικονομικού προτύπου.

Τα κατεστημένα κέντρα κινδυνολογούν με μια ενδεχόμενη επιλογή υποτίμησης του εθνικού νομίσματος και μιλούν για καταστροφικές επιπτώσεις, προεξοφλώντας, μάλιστα, ότι αυτή η υποτίμηση θα προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις με συνέπεια η χώρα να παρουσιάσει, τάχα, ελλείψεις σε πρώτες ύλες, αναγκαία είδη διατροφής, φάρμακα κλπ, ελλείψεις που, έτσι κι αλλιώς, τις θεωρούν δεδομένες με εθνικό νόμισμα.

Αυτή η κινδυνολογία δεν έχει καμιά απολύτως βάση και είναι παντελώς αστήρικτη.

Εάν κριθεί αναγκαίο, για το συμφέρον της οικονομίας και του ελληνικού λαού είναι ενδεχόμενο να επιλεγεί σε κάποια χρονική στιγμή μια περιορισμένη και σχεδιασμένη υποτίμηση του νομίσματος.

Αυτή η υποτίμηση θα αποβλέπει στην αξιοποίηση από τη χώρα ενός εργαλείου που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στο ευρώ, με στόχο να τονωθεί η εγχώρια παραγωγή και η οικονομία, ιδιαίτερα σε στοχευμένους κλάδους και με έλεγχο για την επίτευξη μετρήσιμων στόχων, προκειμένου να εφαρμοσθεί ένας ευρύτερος σχεδιασμός οικονομικής ανάπτυξης.

Μια ενδεχόμενη υποτίμηση, σε μια οικονομία όπως η δική μας, η οποία, κάτω από την μπότα των μνημονίων, βρίσκεται επί πολλά χρόνια σε ύφεση και στασιμότητα, έχει μεγάλη ανεργία και αργό και ανεκμετάλλευτο αλλά εν δυνάμει αποδοτικό, παραγωγικό δυναμικό, εφ’ όσον σε κάποια στιγμή κριθεί σκόπιμη, θα έχει θετικό ισοζύγιο οικονομικοκοινωνικών επιπτώσεων.

Μια περιορισμένη και λογική υποτίμηση, εφ’ όσον χρειαστεί και κριθεί σκόπιμη, θα αποτελεί μια θετική και όχι αμυντική, επιλογή, που θα έχει ως στόχο να ενισχύσει και να δώσει ώθηση στο υπό εφαρμογή αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας.

Μια τέτοια υποτίμηση θα βοηθήσει ουσιωδώς να γίνουν σχετικά πιο φτηνά τα εγχώρια και πιο ακριβά τα εισαγόμενα προϊόντα και επομένως θα βοηθήσει στην τόνωση της εθνικής παραγωγής, στην υποκατάσταση εισαγωγών από εγχώρια παραγωγή, στην ενίσχυση των εξαγωγών, την ενδυνάμωση του τουριστικού ρεύματος, και στη σημαντική και συνολική αύξηση της απασχόλησης, υποστηρίζοντας, έτσι, την σχεδιασμένη προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί ώστε η χώρα να μπει σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά και στη διαμόρφωση ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου.

Μια περιορισμένη και λογική υποτίμηση, στο πλαίσιο μιας οικονομίας που βρίσκεται επί χρόνια σε ύφεση, θα έχει μικρές και φθίνουσες συνέπειες στον πληθωρισμό, οι οποίες σε κάθε περίπτωση θα διασφαλισθεί να μην έχουν καμιά αρνητική συνέπεια στους μισθούς και τις συντάξεις. Οι μισθοί και οι συντάξεις, άλλωστε, θα ενισχυθούν έτσι και αλλιώς στη βάση των νέων πολιτικών κατά της λιτότητας, οι οποίες θα εφαρμοσθούν με την υποβοήθηση του εθνικού νομίσματος.

Από μια υποτίμηση με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν πρόκειται να σημειωθεί, όπως λέγεται, κάποια υποτιθέμενη αθρόα και επιζήμια εισαγωγή κερδοσκοπικών κεφαλαίων στη χώρα, πολύ περισσότερο που παράλληλα με την εισαγωγή εθνικού νομίσματος θα εφαρμοσθεί ουσιαστικός έλεγχος στην κίνηση κεφαλαίων από την χώρα στο εξωτερικό και αντιστρόφως, προς αποτροπή επιζήμιων μεθοδεύσεων σε βάρος του νομίσματος και της εθνικής οικονομίας.

Ο έλεγχος αυτός δεν θα έχει καμιά σχέση με τους σημερινούς περιορισμούς στις τραπεζικές συναλλαγές (Capital Control) και την άντληση χρημάτων από τις τράπεζες. Αντίθετα, με την εισαγωγή του εθνικού νομίσματος οι συναλλαγές με τις τράπεζες, το άνοιγμα λογαριασμών και οι αναλήψεις θα είναι απόλυτα ελεύθερες και δεν θα τελούν υπό κανένα περιορισμό.

Δεν έχει την παραμικρή βάση η ευρώπληκτη προπαγάνδα η οποία διατείνεται ότι με την εισαγωγή του εθνικού νομίσματος θα ακολουθήσει ανεξέλεγκτη υποτίμηση του και ακόμα χειρότερα θα παρουσιαστούν, έτσι κι αλλιώς, ελλείψεις και μάλιστα τεράστιες, πρώτων υλών, φαρμάκων, πετρελαίου, τροφίμων κλπ. Πολύ περισσότερο δεν έχει καμιά επαφή με την πραγματικότητα ο ισχυρισμός, που συχνά ακούγεται, πως η Ελλάδα δεν μπορεί να μεταβεί σε εθνικό νόμισμα γιατί δεν παράγει τίποτα.

Κατ’ αρχάς η διαδεδομένη πεποίθηση πως η Ελλάδα, παρά την μεγάλη παραγωγική υποβάθμιση που υπέστη ιδιαίτερα τα χρόνια του ευρώ, έχει καταντήσει παραγωγική έρημος, δεν είναι σωστή. Η Ελλάδα διαθέτει ακόμα, παρά τα βαριά πλήγματα που έχει υποστεί από τις ασκούμενες νεοφιλελεύθερες πολιτικές και την ευρωζωνική πίεση, μια αξιοσημείωτη παραγωγική βάση και σημαντικές υποδομές. Το εθνικό νόμισμα στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος όχι μόνο επιβάλλεται αλλά και καθίσταται απόλυτα αναγκαίο ακριβώς για να ανακόψει την παραγωγική συρρίκνωση, να ενθαρρύνει την παραγωγική ανάκαμψη του τόπου σε όφελος της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας και στο πλαίσιο ενός νέου οικονομικού και κοινωνικού προτύπου.

Πέραν των πολλών άλλων, θα πρέπει να τονίσουμε ακόμα, ότι, μετά από πολλά χρόνια, το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών της χώρας, κυρίως λόγω μνημονιακών πιέσεων, είναι ισοσκελισμένο ή και πλεονασματικό. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα του εθνικού νομίσματος θα μπορεί, με τις συναλλαγματικές εισπράξεις που θα αποκομίζει από τις εξαγωγές της, το τουριστικό συνάλλαγμα και σειρά άλλων συναλλαγματικών εσόδων, να αποπληρώνει όλες τις εισαγωγές που πραγματοποιεί στα σημερινά επίπεδα. Και αυτή η θετική αποτίμηση θα καταστεί πιο ευνοϊκή αφού το εθνικό νόμισμα με την εισαγωγή του και την πολιτική που θα ακολουθήσουμε θα προσδώσει ώθηση στην παραγωγή και στις εξαγωγές της χώρας, ενώ θα μειώσει και θα υποκαταστήσει τις εισαγωγές με εγχώρια παραγόμενα αγαθά και προσφερόμενες υπηρεσίες. Τέλος ο συνδυασμός ισορροπημένου ισοζυγίου εξωτερικών πληρωμών και η εφαρμογή ουσιαστικών ελέγχων στις εισροές και εκροές κεφαλαίων, ιδίως για βραχυπρόθεσμες κερδοσκοπικές επενδύσεις περιορίζει σημαντικά τους κινδύνους κερδοσκοπικών επιθέσεων που θα μπορούσαν να θέσουν σε ανεπιθύμητη τροχιά το εθνικό μας νόμισμα, ενώ ευκαιριακές διακυμάνσεις στην ζήτηση και προσφορά εθνικού νομίσματος είναι διαχειρίσιμες με τα υπάρχοντα συναλλαγματικά αποθέματα. Αυτονόητο είναι ότι τα αποθέματα χρυσού της χώρας μας πρέπει να έλθουν και να φυλάσσονται στην πατρίδα μας.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ, ΒΑΘΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ,

ΑΣΦΑΛΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗ

Με το παρόν φυλλάδιο επιχειρήσαμε να σκιαγραφήσουμε πολύ συνοπτικά την πορεία μετάβασης στο εθνικό νόμισμα με βάση το ριζοσπαστικό μας πρόγραμμα. Με το φυλλάδιο αυτό δεν κλείνουμε αλλά επιχειρούμε να δώσουμε μια νέα ώθηση στην επεξεργασία και την συζήτηση για το πέρασμα από το ευρώ στο εθνικό νόμισμα, συζήτηση που στην ουσία δεν επετράπη να γίνει ποτέ από τα μέσα ενημέρωσης. Η επεξεργασία που καταθέτουμε δεν κλείνει αλλά ανοίγουμε ένα κεφάλαιο κοινωνικού διαλόγου για τη συνέχιση της.

Ο δρόμος του εθνικού νομίσματος στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος, όπως αυτό που προτείνει η ΛΑ.Ε., ανταποκρίνεται στα συμφέροντα και τις προοπτικές της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας, πρώτα απ’ όλα της εργατικής τάξης και συνολικά του κόσμου της εργασίας. Εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανέργων για την εξεύρεση δουλειάς με πλήρη δικαιώματα. Τα συμφέρονται της νεολαίας για ένα καλύτερο μέλλον στην πατρίδα μας. Τα συμφέροντα της μικρομεσαίας αγροτιάς και των μικρομεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας μας, όποια δραστηριότητα κι ασκούν. Ο δρόμος του εθνικού νομίσματος στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος, όπως αυτό που προτείνει η ΛΑ.Ε, θα πλήξει μόνο μια κεφαλαιακή ολιγαρχία συνδεδεμένη με τα ευρωπαϊκά και διεθνή ιμπεριαλιστικά οικονομικά και πολιτικά κέντρα.

Αντίθετα, η μετάβαση σε εθνικό νόμισμα και ένα μεταβατικό προοδευτικό πρόγραμμα μετασχηματισμών με σοσιαλιστικό ορίζοντα, σαν και αυτό που προτείνουμε, είναι μια πορεία βιώσιμη, που διασφαλίζει την έξοδο από την κρίση, μειώνει δραστικά τις ανισότητες και την ανεργία και διαμορφώνει ένα νέο παραγωγικό και αποδοτικό οικονομικό πρότυπο.

Η μετάβαση στο εθνικό νόμισμα για την εφαρμογή ενός ριζοσπαστικού προγράμματος είναι μια πορεία συμμετοχής και μεγάλων ενωτικών εργατικών και λαϊκών αγώνων. Είναι μια πορεία μεγάλων οικονομικών και δημοκρατικών μετασχηματισμών. Είναι μια πορεία σύγκρουσης και ρήξης με τους νεοφιλελεύθερους κανόνες της ΕΕ, σύγκρουση και ρήξη που ανοίγει τις διαδικασίες, με την θέληση και τους αγώνες του λαού, για την αποδέσμευση και την έξοδο της χώρας και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι, τέλος, μια πορεία εφαρμογής μιας νέας πολυδιάστατης στρατηγικής εξωτερικών και διεθνών οικονομικών προσανατολισμών, η οποία θα θωρακίζει και θα ενισχύει τους νέους δρόμους της χώρας.

Το έπαθλο της νικηφόρας αυτής πορείας θα είναι μια νέα Ελλάδα κυρίαρχη, ασφαλής, ανεξάρτητη, βαθύτατα δημοκρατική, κοινωνικά δίκαιη και ευημερούσα.

Μια Ελλάδα που για πρώτη φορά ο λαός της θα είναι κυρίαρχος στην χώρα μας και με συμμέτοχο τα νιάτα της πατρίδας μας, θα κτίζει ένα μέλλον αντάξιο των προσδοκιών τους.

syn typou fylladio02 syn typou fylladio03 syn typou fylladio4 syn typou fylladio05 syn typou fylladio06 syn typou fylladio07 syn typou fylladio08  syn typou fylladio10 syn typou fylladio11 syn typou fylladio12 syn typou fylladio13

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επί πλέον επιλύεται η μεγάλη συζήτηση για την παραγωγικότητα του δημόσιου τομέα.
    Είναι γνωστό πως η χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα γίνεται κατ΄ουσίαν από την κατανάλωση του δ.τ, είτε με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, είτε άμεσα με την κατανάλωση των δ.υπαλλ.
    Κάθε χώρα αντέχει τόσο δημόσιο τομέα όσο αντιστοιχεί στην παραγωγικότητα του ιδίου, αλλά και αυτού που αφορά τους ώμους του ιδιωτικού τομέα.
    Είναι ο μικρομεσαίος ιδιωτικός που εκίνησε την εθνική οικονομία (έστω και σε λάθος κατεύθυνση πολλές φορές, αλλά δεν ευθύνεται αυτός για το “σχέδιο”), πληρώνοντας μεγάλο μέρος των δαπανών για την κινητικότητα του εγχώριου συστήματος… όταν άλλοι διέρρεαν τα κεφάλαια έξω.
    Η στροφή της κατανάλωσης, λόγω ελεγχομένου εθνικού νομίσματος-δασμών κλπ, στα εγχώρια προιόντα και υπηρεσίες εγγυάται την αυτοτροφοδοσία και αλληλοϋποστήριξη του μεν προς τον δε.
    Είναι ένα θέμα που ήταν λυμένο τις παλαιότερες εποχές και έτσι οι καταναλωτικές εξτραβαγκάνζες αφορούσαν ελάχιστο τμήμα της κοινωνίας που επλήρωνε επί πλέον μεγάλη συμμετοχή στην τιμή των εισαγομένων υπέρ του δημόσιου κορβανά.
    Το σημερινό πρόβλημα έγκειται κυρίως πως σε μιά χώρα με προβληματικούς δείκτες (γενικώς) πολλοί πολίτες της με “κλειδωμένα” εισοδήματα συμπεριφέρονται υπέρ ξένων παραγωγικών συμφερόντων.
    Είναι το απόλυτο αδιέξοδο.

    Λείπει μόνο απο την εμπεριστατωμένη έκθεση (δεν το πρόσεξα δηλ) το θέμα των καταθέσεων κλπ που διέφυγαν στο εξωτερικό (ένας αριθμός που κυμαίνεται στα 150 δισ;).
    Φρονώ πως μια συντεταγμένη και ομαλή συμφωνία αποδέσμευσης, οφείλει να εισαγάγει και αυτά τα ποσά (κυρίως, αφού αφορούν βασικά μεγαλοκαταθέσεις) στην μετάβασή τους στο εθνικό νόμισμα.
    Η διαφορά από την νέα ισοτιμία θα μειώσει το όποιο ποσό τελικά συμφωνηθεί ως χρέος και οι πιστωτές δεν έχουν κανέναν λόγο να μη συμπράξουν προς τούτο.

  2. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ????

  3. Αν οι συντάξεις επανέρχονταν επί 14 , η προσχώρηση στο Εθνικό νόμισμα , θα ήταν αθρόα. Η ισοτιμία έχει ένα λεπτό σημείο, πρώτον ειναι λίγο σόλοικο να αγοράζεις με 340.75 και να πουλάς με 1,00 αλλά για μένα το κυριότερο και πολύ σημαντικό, η επαναφορά της αρχικής ισοτιμίας θα δώσει αξία και “εκτίμηση” στο τάλιρο. Ποιος σκύβει να πιάσει τώρα, δυο τρία πεσμένα μονόλεπτα ? Αναλογιστείτε , τι φιλοδώρημα αφήνατε πρώτα με δραχμή και τι τώρα.

  4. Μερικές φιλικές επισημάνσεις θα ήθελα να καταθέσω. Η τράπεζα της Ελλάδας είναι γνωστό ότι δεν ανήκει στους Έλληνες αλλά κατά πάσα πιθανότητα στη διαβόητη και πανίσχυρη Εβραϊκή οικογένεια Rothschild. Είναι σίγουρο ότι αυτοί θα αποχωρίσουν τόσο εύκολα :Αν όχι πως θα επιτευχθεί η αποχώρηση τους :Επίσης το ότι ειδικά η τράπεζα της Ελλάδας θα καθορίσει την ισοτιμία είναι παντελώς αόριστο και θα τρομάξει τον κόσμο που έχει καταθέσει στις τράπεζες το μόχθο μιας ζωής και άφησε τις καταθέσεις του στην Ελλάδα. Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης είχε πει πρόσφατα σε εκπομπή του Αιμίλιου Λιάτσου ότι το Ευρώ θα ισοδυναμεί με δέκα μονάδες εθνικού νομίσματος τώρα λέτε ότι τα 800 ευρώ θα ισοδυναμούν με 800 μονάδες εθνικού νομίσματος. Λιγάκι στο πόδι μου μοιάζουν όλα αυτά. Αν επίκεινται εκλογές ίσως θα έπρεπε να είχε αρχίσει η επεξεργασία λίγο νωρίτερα. Άν όχι υπάρχει χρόνος για περισσότερη δουλειά πισεύω.

    • Κα Αναστασάκη, η Τράπεζα της Ελλάδας δεν ανήκει σε καμία οικογένεια Rothschild, αλλά είναι ουσιαστικά ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), της οποίας προΐσταται ο διαβόητος κος Draghi. Το πέρασμά της ξανά υπό την δικαιοδοσία του ελληνικού κράτους είναι ζήτημα διαδικασίας και νομικής φύσης, αλλά αυτό που απαιτεί κυρίως είναι πολιτική βούληση για να συμβεί. Και αυτήν μπορεί να την έχει μόνο μια κυβέρνηση από τις δυνάμεις αυτές, τις οποίες η ΛΑ.Ε καλεί να συμπορευτούν σε ένα κοινό πολιτικό, κινηματικό και εκλογικό μέτωπο, ώστε να δημιουργηθεί ένα μεγάλο πλειοψηφικό ρεύμα στην ελληνική κοινωνία.
      Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της ισοτιμίας του νομίσματος, αυτό δεν είναι το πρωτεύον, ούτε εάν δώσουμε σήμερα μία χ ή ψ ισοτιμία αυτό σημαίνει ότι θα την τηρήσουμε σαν «Ευαγγέλιο». Το πρωτεύον είναι το ποιος θα έχει το αποκλειστικό δικαίωμα έκδοσης νέου νομίσματος και αυτός, κατά την άποψη της ΛΑ.Ε, πρέπει να είναι το ελληνικό κράτος, δηλαδή η κυβέρνηση και η νέα πραγματικά Δημόσια Τράπεζα της Ελλάδας, που θα συναποφασίζουν για όλα τα ζητήματα γύρω από το εθνικό νόμισμα. Την ισοτιμία, δε, του νομίσματος την καθορίζουν σειρά από παράγοντες, με βασικότερους, ίσως, απ’ όλους το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών και το ισοζύγιο πληρωμών. Δεν έχουμε την πρόθεση να υπεισέλθουμε εδώ σε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες· καλό είναι το κείμενο των θέσεων της ΛΑ.Ε να διαβαστεί προσεκτικά, όπως και να συνδυαστεί δημιουργικά με όλες τις υπάρχουσες προτάσεις που βρίσκονται στην ίδια, ουσιαστικά κατεύθυνση (όπως πχ η μελέτη του ΕΔΕΚΟΠ που παρουσιάστηκε επίσης πρόσφατα). Τα κείμενα αυτά αποτελούν κορμό θέσεων, ωστόσο είναι ανοιχτά σε δημιουργική επεξεργασία και συνεχείς επικαιροποιήσεις και βελτιώσεις. Κάθε πρόταση που μπορεί να συμβάλει δημιουργικά προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι φυσικά ευπρόσδεκτη.

  5. Μερικές φιλικές επισημάνσεις θα ήθελα να καταθέσω. Η τράπεζα της Ελλάδας είναι γνωστό ότι δεν ανήκει στους Έλληνες αλλά κατά πάσα πιθανότητα στη διαβόητη και πανίσχυρη Εβραϊκή οικογένεια Rothschild. Είναι σίγουρο ότι αυτοί θα αποχωρίσουν τόσο εύκολα :Αν όχι πως θα επιτευχθεί η αποχώρηση τους :Επίσης το ότι ειδικά η τράπεζα της Ελλάδας θα καθορίσει την ισοτιμία είναι παντελώς αόριστο και θα τρομάξει τον κόσμο που έχει καταθέσει στις τράπεζες το μόχθο μιας ζωής και άφησε τις καταθέσεις του στην Ελλάδα. Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης είχε πει πρόσφατα σε εκπομπή του Αιμίλιου Λιάτσου ότι το Ευρώ θα ισοδυναμεί με δέκα μονάδες εθνικού νομίσματος τώρα λέτε ότι τα 800 ευρώ θα ισοδυναμούν με 800 μονάδες εθνικού νομίσματος. Λιγάκι στο πόδι μου μοιάζουν όλα αυτά. Αν επίκεινται εκλογές ίσως θα έπρεπε να είχε αρχίσει η επεξεργασία λίγο νωρίτερα. Άν όχι υπάρχει χρόνος για περισσότερη δουλειά πισεύω.

  6. Από πότε οι Έλληνες Πολιτικοί λένε αλήθειες? Να πιστέψω τον Λαφαζάνη ότι αν σήμερα παίρνω 800 ευρώ σύνταξη αύριο με τις 800 μονάδες εθνικού νομίσματος θα έχω την ίδια αγοραστική δύναμη? Η μήπως θα έχω την αγοραστική δύναμη των 80 ευρώ και άν, όπως έχεις σήμερα η Βουλγαρία?
    Λαφαζάνη και όλοι οι άλλοι πολιτικοί ταγοί, η Ελλάδα απο το 1981 μέχρι το 2015 πήρε πάνω από 450 δις ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα λεφτά αυτά τα φάγατε και τώρα είναι καλά ασφαλισμένα σε ξένες Τράπεζες και θέλετε να γυρίσουμε στο Εθνικό Νόμισμα, για να συνεχίσετε το πλιάτσικο, και να μην αφήστε τίποτα. Όπως ο Μαδούρο στην Βενεζουέλα.
    Λαφαζάνη, δικοί σου δεν είναι οι συνδικαλιστές που παίρνουν 20,000 ευρώ τον μήνα μισθό και αναδρομικά 200 χιλιάρικα? Τι να σε πιστέψω λοιπόν. Ότι δεν θα με κατασπαράξεις? Μιλάς σε άσχετους που δεν ξέρουν πόσα εκατομμύρια έχει το δισεκατομμύριο. Φτιάξατε ένα κράτος που έιναι 32ο σε 35 κράτη στην εκπάιδευση, για να κάνετε ότι θέλετε χωρίς έλεγχο. Ντροπή σας ρε !

    • Ντροπή σ’ εσάς, που τσουβαλιάζετε αυτούς που εδώ και χρόνια με συνέπεια αγωνίζονται ενάντια σε αυτό το σύστημα και την καταπίεσή του και αυτούς που το συντηρούν, το τρέφουν και τρέφονται από αυτό. Με κοινή λάσπη και αναπόδεικτες κατηγορίες. Όταν θα σοβαρευτείτε και θα θελήσετε να μας αντιπαρατάξετε επιχειρήματα, ελάτε να το ξανασυζητήσουμε. Προς το παρόν, το ύφος της ανάρτησής σας, χαρακτηρίζει και το «ήθος» που σας διακρίνει… Επιπέδου δαπέδου, δηλαδή… Και με έναν τόσον δα «φασισμούλη», εκεί στο βάθος…

  7. ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΧΡΕΩΝ ΠΡΟΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΟΡΕΙΕΣ ΤΑΜΕΙΑ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΩΝ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ . ΑΝ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ Η ΕΧΕΙ ΑΓΝΟΙΑ Η ΔΟΛΟ. ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΙΧΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΜΕΝΑ ΜΕΤΩΠΑ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΕΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ..ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ…

    • Το ζήτημα της διαγραφής χρεών δεν άπτεται μόνο, ούτε στενά του ζητήματος της μετάβασης στο εθνικό νόμισμα, παρόλο που είναι αλληλένδετο. Η πρόταση της ΛΑ.Ε είναι ξεκάθαρη, τόσο στο ζήτημα της στάσης πληρωμών και της διαγραφής του χρέους (εν συνόλω ή του μεγαλύτερου μέρους του, μετά από λογιστικό έλεγχο από ανεξάρτητη επιτροπή) και σεισάχθεια στα ιδιωτικά χρέη των πιο αδύναμων και των μεσαίων εισοδημάτων, όπως και ρύθμιση, μετά από έλεγχο, των μεγάλων οφειλών, ώστε αυτές να καταστούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό εισπράξιμες. Όποιος δεν το βλέπει αυτό στα κείμενα και στις δημόσιες τοποθετήσεις των στελεχών της ΛΑ.Ε, ή έχει πρόβλημα αντίληψης ή αγνοεί σκοπίμως τις θέσεις της ΛΑ.Ε «για να έχει να λέει»…

  8. Συμφωνώ απόλυτα με το πρόγραμμα της μετάβασης απο το ευρώ στο Εθνικό νόμισμα αλλα το ερώτημα μου είναι :
    Ποιός θα υλοποιήση αυτό το πρόγραμμα? Με ποιά πολιτική διαδικασία θα φθάσουμε μέχρι την υλοποίση του? Με ποιό πολιτικό σκηνικό θα φτάσουμε μέχρι εκεί?

  9. θεωρω οτι η μετατροπη θα πρεπει να ειναι 1 ευρω 2 νομισματικες μοναδες με ταυτοχρονη συγκρατηση των τιμων των προιοντων στο επιπεδο που θα ειναι στο περασμα στην νεα νομισματικη μοναδα. Η ποσοτητα του κυκλοφορουντος χρηματος θα πρεπει ν’ αυξηθει διοτι με το ευρω ειναι εξαιρετικα χαμηλη με αποτελεσμα να μην γινονται συναλλαγες ωστε ν’ αναθερμανθει η οικονομια

  10. την ωρα που παντου στην ευρωπη αμφισβητειται η ιδια η ΕΕ, εδω στο μεγαλυτερο θυμα της ΕΕ την ΕΛΛΑΔΑ, συζηταμε για το νομισμα…θεωρω οιτι ειναι μεγαλη απατη η εξοδος απο το ευρω χωρις ταυτοχρονη εξοδο απο την ΕΕ. Μετα το σεισμο του ΒΡΕΧΙΤ ολη αυτη η ‘ΑΡΙΣΤΕΡΑ” ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΘΕΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑ “ΜΕΣΑ Ή ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ”…ΑΜΕΣΗ ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΕΕ Κ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ

  11. Λίγο αργά διάβασα το δημοσιευμα αυτό αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ… πολύ ενδιαφέρον αν και κατά την δική μου γνώμη έχει πολλές ασάφιες αλλά καταλαβαίνω ότι μέσα από ένα άρθρο ή μια ενημέρωση είναι δύσκολο να λυθούν όλες οι απορίες.. αυτό που εγ΄ω θέλω να επισημάνω μετά από την μικρή έρευνα που έχω κάνει πρέπει να ξέρουμε ότι η μετάβαση σε άλλη νομισματική μονάδα είναι πολύ επώδυνη στην παρούσα ίσως πιο επώδυνη από την παραμονή μας στο ευρω αυτήν την στιγμή αλλά πιστέψτε με δεν έχουμε δει τίποτα ακόμα… γιατί αυτά που έρχονται είναι τόσο βαριά που θα μας κάνουν να λέμε μακριά από το ευρω… να ξέρετε ότι με την μετάβαση στο εθνικό νόμισμα τα δύσκολα θα είναι για κανά δύο χρόνια αλλά τουλάχιστον θα λέμε κάθε χρόνο και καλύτερα και όχι όπως λέμε τώρα καθε χρόνο και χειρότερα…. φανταστείτε στο ευρω αν θα δούμε φως ποτέ θα δούμε μετά απο τριάντα χρόνια ενώ με εθνικό νόμισμα σε μια πενταετία θα έχουν όλα έρθει σε πραγματική τροχιά θετικών προσίμων και ίσως νωρίτερα. Αξίζει να ρισκάρουμε όμως αν και δεν είναι ποτέ αργά εδώ και τώρα πρέπει να γίνει η μετάβαση πριν γίνουν οι απώλειες μας μεγαλύτερες για να έχουμε γρηγορότερα ανάκτηση των χαμένων. Aυτά τα γράφει κάποιος που δεν ανήκει στην παράταξη του Λαφαζάνη, αριστερός μεν αλλά όχι σε αυτή την παράταξη, αλλά καθήκον του αριστερού/σοσιαλιστή/κουμμουνιστή όπως λένε οι σοφοί είναι το καλό του συνόλου και όχι των κομμάτων….. Av πραγματικά έχουν αποφασίσει να τα εφαρμόσουν και δεν είναι τύπου σύριζα αριστεροί στα λόγια και δεξιοί στις πράξεις αξίζει να τους δώσουμε μια ευκαιρία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ