Η… κανονικότητα του μαύρου χρήματος

1529
διαστροφές
Τίποτε πλέον δεν μας παραξενεύει. Ούτε το παροπλισμένα πλοία που… ταξιδεύουν, ούτε το λαθρεμπόριο καυσίμων κάτω από την μύτη των “ελεγκτών”, ούτε η ανεπάρκεια των προσχηματικών πολιτικών θέσεων.
Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας όταν βυθίζεται ένα δεξαμενόπλοιο και αποκαλύπτεται ότι έκανε δρομολόγια μόνο και μόνο γιατί είχε πάρει μια “παράταση” ισχύος των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που είχε πάρει… κάποτε και τα οποία ήτνα προ πολλού ληγμένα, κανείς δεν παραξενεύεται.
Προφανώς γιατί όλοι -ή τουλάχιστον οι περισσότεροι- γνωρίζουν ότι έτσι με “παρατάσεις” πιστοποιητικών που έχουν λήξει, “δουλεύει” (;) η οικονομία, έτσι καταβάλλονται “γρηγορόσημα” και “επιθεωρητικόσημα” και γιαυτό -για να αλλάζει χέρια όλο αυτό το αύριο χρήμα και να μετατρέπεται σε οικονομική και πολιτική δύναμη- δεν γίνονται ποτέ έλεγχοι, ή όταν γίνονται είναι απλώς για τα μάτια του κόσμου.
Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας όλοι -ή τουλάχιστον οι περισσότεροι- γνωρίζουν ότι για να δουλέψει και να θησαυρίσει το κύκλωμα του λαθρεμπορίου καυσίμων, που καλά κρατεί δεκαετίες τώρα, στήνοντας ολόκληρες αυτοκρατορίες, χρειάζονται μονάδες επεξεργασίας, σύστημα μεταφορών, μονάδες αποθήκευσης και σύστημα πώλησης.
Και ενώ όλα αυτά ταυτοποιούνται εύκολα στη μικρή μας χώρα που δεν διαθέτει άπειρες μονάδες επεξεργασίας και φύλαξης και ούτε ατέλειωτες εκτάσεις για να περνούν απρατηρήτητα τα συστήματα μεταφορών, οι έλεγχοι αποδεικνύονται διαχρονικά ατελέσφοροι και οι παραβάτες θησαυρίσουν εύκολα στην υγειά των κορόιδων που πληρώνουν κανονικά δασμούς και τέλη και μάλιστα αυξημένους από χρόνο σε χρόνο γιατί πρέπει λέει να παταχτεί η φοροδιαφυγή που όμως ζει και βασιλεύει εν μέσω μνημονίων όπως και πριν από αυτά.
Προφανώς γιατί κάποιοι κρίσιμοι κρίκοι των ελεγκτικών μηχανισμών, από το Λιμενικό μέχρι τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων δεν κάνουν καλά την δουλειά τους, όπως δεν την κάνουν ούτε οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι που σχεδόν ποτέ δεν ακούν όσα ακούνε οι απλοί πολίτες, σπανίως βλέπουν όσα βλέπουμε εμείς οι υπόλοιποι και σε καμιά περίπτωση δεν μιλάνε, γιατί το πρώτο και βασικό που έμαθαν στην πολιτική είναι να προσέχουν τα λόγια τους σε τέτοιες περιπτώσεις.
Το ίδιο κάνουν βέβαια και οι Ανεξάρτητες Αρχές που επέβαλαν οι δανειστές. Κάνουν ότι δεν βλέπουν και δεν ακούν, οπότε δεν μιλάνε. Αλλά και όταν μιλάνε δεν είναι παρά για να συγκαλύψουν προβλήματα και ύποπτες καταστάσεις. Όπως έκανε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δίνοντας πριν από λίγο καιρό νέα παράταση, μέχρι του τέλος του 2018, για την ολοκλήρωση του συστήματος εισροών-εκροών που θα πορούσε να βοηθήσει για να αντιμετωπιστεί το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Αλλά στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλλέας όλα αυτά δεν συζητώνται ποτέ επί της ουσίας. Έτσι για την άντληση του πετρελαίου από την “Αγία Ζώνη ΙΙ” της οποίας η ξαφνική (;) βύθιση εξακολουθεί να αποτελεί… μυστήριο, στέλνεται δεξαμενόπλοιο που και αυτό είναι “αξιόπλοο” κατ’ εξαίρεσιν, όπως η αμαρτωλή “Αγία Ζώνη”, επειδή πήρε (και αυτό!) “παράταση” από την άρμόδια” Διεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας, μια Διεύθυνση που πρόκειται να ξηλωθεί αλλά ακόμα είναι στη θέση της.
Και όλα αυτά δεν εκπλήσσουν πλέον κανέναν. Γιατί όλοι έχουμε αντιληφθεί και εν πολλοίς ενστερνιστεί, ότι έτσι θέλει το φιλελεύθερο κατά τα άλλα σύστημα να δουλεύουν τα πράγματα. Και για αυτό δεν παραξενευόμαστε όταν τα πράγματα αποκαλύπτεται ότι είναι ακόμα χειρότερα και το δεξαμενόπλοιο της “βοήθειας” βρίσκεται να κουβαλάει λαθραίο πετρέλαιο και ο κύκλος κλείνει και η ιστορία αρχίζει από την αρχή!
Α, όπως Απάτες χωρίς όρια, Β, όπως Βρωμάει το ψάρι από το κεφάλι, Γ, όπως Γελοιότητες, Δ, όπως οι Δασμοί που δεν καταβάλλονται, Ε, όπως οι Επιθεωρήσεις που δεν γίνονται και οι Ευθύνες που δεν αναλαμβάνονται.
Και έτσι, τα αντικανονικά  συγκροτούν μια… κανονικότητα, που την πληρώσαμε πολλαπλώς και συνεχίζουμε να την πληρώνουμε.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι δημοσιογράφος
**Πηγή: news247.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας