Οι «μιζάνθρωποι» των στρατιωτικών εξοπλισμών

0
659
μιζάνθρωποι

Τα εξοπλιστικά, μαζί με το Χρηματιστήριο, τα δομημένα ομόλογα, τις υπερβάσεις των ολυμπιακών έργων, την ανεξέλεγκτη και σκανδαλώδη δανειοδότηση των μέσων μαζικής ενημέρωσης , αλλά και των πολιτικών κομμάτων, διαμόρφωσαν την εικόνα της διαπλοκής, της σήψης και της διαφθοράς. Είναι αυτά που οδήγησαν τη χώρα στη χρεωκοπία, τον πολιτικό κόσμο στην απαξίωση και τον ελληνικό Λαό στη φτώχεια και την εξαθλίωση. Οι ευθύνες είναι πολιτικές και ποινικές. Τα εξοπλιστικά όμως έχουν μια ιδιαίτερη βαρύτητα , διότι σχετίζονται με την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας. Τα κυκλώματα των μεσαζόντων και των εμπόρων όπλων, που λυμαίνονταν τον χώρο των προμηθειών στρατιωτικού υλικού για τις Ένοπλες Δυνάμεις, λεηλάτησαν το υστέρημα του ελληνικού Λαού που είχε διατεθεί για την άμυνα της χώρας.

Μερικά μόνο από τα ονόματα που αναγράφονται στα διάφορα δικόγραφα και τα εισαγγελικά πορίσματα, που αφορούν κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος στις προμήθειες εξοπλιστικών προγραμμάτων είναι: είναι ο εφοπλιστής Μιχαήλ Ματαντός, ο επιχειρηματίας Αλέξανδρος Αβατάγγελος, ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Αντώνης Κάντας, τα τραπεζικά στελέχη Ζαν- Κλοντ Όσβαλντ και Φάνης Λυγινός, ο έμπορος όπλων Παναγιώτης Ευσταθίου, ο νομικός Σπύρος Μεταξάς, οι άλλοτε στενοί συνεργάτες του Άκη Τσοχατζόπουλου, Γιάννης Μπέλτσιος και Παύλος Νικολαΐδης, ο πρώην επικεφαλής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Σωτήρης Εμμανουήλ, ο πρώην γενικός γραμματέας Εξοπλισμών και στενός συνεργάτης του Γ. Παπαντωνίου, Σπύρος Τραυλός, ο άλλοτε συνεργάτης του Μ. Ματαντού, Αντώνης Χάγιας και ο Γιώργος Νικολάου. Και ακόμη, Θωμάς Λιακουνάκος, ο Χρήστος Τούμπας, στελέχη της προμηθεύτριας σουηδικής εταιρείας Ericsson, τα αδέλφια Γιώργος και Πέτρος Χριστοδουλίδης, ο επιχειρηματίας Γιώργος Καμάρης στενός συνεργάτης του Γ. Σμπώκου , ο επιχειρηματίας Π. Γερμανός, ο Βρετανός δικηγόρος Πίτερ Κόλεριτζ, ο Νίκος Ζήγρας, ο ελληνογερμανός Τραπεζίτης Παύλος Μπάιλας, που εργαζόταν στην Morgan Stanley και κινούσε όλους τους ύποπτους λογαρισμους και πολλοί άλλοι. Επίσης εμπλεκόμενα σε διάφορες υποθέσεις διαφθοράς φέρονται να είναι και στελέχη διαφόρων εταιρειών όπως, η γαλλική Thomso(Thales), η AXON και η θυγατρική της SONAK Systems, η ΙΝΤΡΑΚΟΜ, η γερμανική HDW και πολλές άλλες. Αρκετοί από αυτούς έχουν καταδικαστεί, άλλοι έχουν απαλλαγεί, οι περισσότεροι διαφεύγουν, σε κάποιους οι κατηγορίες αποδείχτηκαν μόνο «φήμες», ενώ κάποιοι άλλοι πρόκειται να δικαστούν. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι, η απόσταση από την απαγγελία κατηγορίας μέχρι την αμετάκλητη καταδίκη, είναι πολύ μεγάλη και όλοι δικαιούνται το τεκμήριο της αθωότητας…

Πρόσφατα, τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τα εξοπλιστικά προγράμματα της περιόδου Γιάννου Παπαντωνίου ζήτησαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, αίτημα που κατέθεσαν στη Βουλή, με πρώτο υπογράφοντα τον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα. Ζητούν να γίνει έλεγχος από την Βουλή, την περίοδο που στο ΥΠΕΘΑ, ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης άλλαξε τον Α.Τσοχατζόπουλο με τον Γιάννο Παπαντωνίου. Σημειώνεται ότι ο Α.Τσοχατζόπουλος βρίσκεται ήδη στην φυλακή, ενώ ετοιμάζεται Ειδικό Δικαστήριο και για τον Γ.Παπαντωνίου. Ωστόσο, προκαλεί εντύπωση ότι ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Σημίτη βρίσκεται στο απυρόβλητο των ερευνών, παρότι ήταν ο επικεφαλής της κυβέρνησης επί υπουργίας και των δύο εμπλεκομένων υπουργών.

Η Εξεταστική επιτροπή θα ασχοληθεί με την πιθανή διάπραξη αδικημάτων επί υπουργίας Γ. Παπαντωνίου που σχετίζονται με τους εξοπλισμούς της χώρας, όπως: προμήθεια 170 αρμάτων μάχης Leopard, 12 επιθετικών ελικοπτέρων Apache, ο εκσυγχρονισμός 6 φρεγατών τύπου «S», η αγορά συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου και η παραγγελία για την αγορά 20 μεταφορικών ελικοπτέρων NH90. Συνολικά το κόστος των παραπάνω ξεπερνά τα 4,4 δισεκ. Ευρώ.

Επισημαίνουμε ότι, παραγγελία για άσκηση ποινικής δίωξης για κακουργηματική απιστία περί την υπηρεσία με τις επιβαρυντικές διατάξεις, έχει δοθεί από τον περασμένο Ιούλιο από την εισαγγελέα Διαφθοράς Ελένη Ράικου, κατά 11 ατόμων, ενώ δόθηκε εντολή, αντίγραφο της δικογραφίας να διαβαστεί στην Βουλή προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας, Γιάννου Παπαντωνίου.

ΤΑ LEOPARD : To ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε την 1η Μαρτίου του 2002 υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού Κ. Σημίτη, δέχτηκε την εισήγηση του ΥΠΕΘΑ Γ. Παπαντωνίου και ανακοίνωσε την επιλογή του γερμανικού άρματος μάχης LEOPARD 2 για το Στρατό Ξηράς. Το κόστος για την απόκτησή του έφτασε τα 1,7 δις ευρώ, ενώ η για την απόκτηση των αναγκαίων πυρομαχικών υπολογίστηκε ένα ποσό περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ. Όμως το σκοτεινό κύκλωμα των προμηθευτών , γνώριζε ότι από το 1999 ήταν προαποφασισμένη η προμήθεια του συγκεκριμένου άρματος, με νικητή την κατασκευάστρια γερμανική εταιρεία KMW και τον εγχώριο αντιπρόσωπό της, την εταιρία AXON του Θωμά Λιακουνάκου. Το εντυπωσιακό είναι ότι στις 15 Δεκεμβρίου του 1999 υπογράφτηκε μυστική συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικής KMW, που αφορούσε την προμήθεια υπέρ τρίτων αξίας 60 εκατομ. Δολαρίων. Τη διεκπεραίωση της προμήθειας του 3% ανέλαβαν δύο υπεράκτιες εταιρίες. Η International Barter and Offset Service Corporation (IBOS) με έδρα το Μονακό.

Η αγορά 12 επιθετικών ελικοπτέρων Apache : Εισαγγελική πρόταση για παραπομπή έντεκα ατόμων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο προμήθειας των ελικοπτέρων τύπου AH-64D Apache από την αμερικανική εταιρεία Boeing. Η προμήθεια είχε γίνει για τον ελληνικό στρατό , έναντι συμβατικού τιμήματος 594 εκατομμυρίων δολαρίων. Η έρευνα αφορά τη Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων 22/2003, τα οποία απορρέουν από την Κύρια Σύμβαση Προμήθειας των 12 επιθετικών ελικοπτέρων τύπου AH-64D Apache από την εταιρεία Boeing. Ο εισαγγελικός λειτουργός εισηγείται την παραπομπή στο ακροατήριο, του πρώην Γ.Γ. Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων Σπύρου Τραυλού, πρώην υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του επιχειρηματία Θωμά Λιακουνάκου, για απιστία σχετική με την υπηρεσία, υπό τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου καθώς και για ηθική αυτουργία.

εκσυγχρονισμός 6 φρεγατών τύπου «S»: Η ποινική δίωξη στρέφεται σε βάρος του πρώην Γενικού Γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας Σπυρίδωνα Τραυλού και ακόμη σε βάρος 10 μελών της επιτροπής διαπραγματεύσεων, για απιστία περί την υπηρεσία με τις επιβαρυντικές διατάξεις, καθώς σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές η ζημιά που προκλήθηκε στην περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου εκτιμάται ότι ανέρχεται άνω των 30 εκατ. ευρώ.

Η ποινική δίωξη αφορά τη σύμβαση 010Β/03/6.2.2003 για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής έξι φρεγατών τύπου «S» του Πολεμικού Ναυτικού. Η σύμβαση υπογράφηκε μεταξύ της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ως κύριου αναδόχου (και υποκατασκευαστή την εταιρεία THALES NEDER LAND B.V.) και του υπουργείου Εθνική Άμυνας. Η προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση του Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξι φρεγατών τύπου S (Standard) του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος ανατέθηκε με απευθείας ανάθεση στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕΝΑΕ) ως κύριο ανάδοχο, με υπεργολάβο την εταιρία Thales Nederland, έναντι συμβατικού τιμήματος 380 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο μετά τις αναπροσαρμογές ανήλθε σε 480 εκατομμύρια ευρώ διενεργήθηκε από τον Επίκουρο Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς Αντώνιο Ελευθεριάνο.

προμήθεια είκοσι (20)μεταφορικών ελικοπτέρων NH 90

Τον Αύγουστο του 2003, το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Γ. Παπαντωνίου, για την αγορά μεσαίας μεταφορικής ικανότητας ελικοπτέρων ΝΗ-90 , που θα κατασκεύαζε η ευρωπαϊκή κοινοπραξία ΝΗIndustries, στην οποία μετείχαν η γαλλική πρώην Aerospatiale, νυν Eurocopter και η EADS. Η προμήθεια αφορούσε 20 ελικόπτερα συνολικού κόστους 657.523.069 ευρώ.

Η έρευνα που θα κάνει η Βουλή αφορά τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα από την προμήθεια των ελικοπτέρων. Στην

υπόθεση των αντισταθμιστικών των ελικοπτέρων ΝΗ-90 εμπλέκεται άμεσα η εταιρεία Apela των Θ.Λιακουνάκου και Γ.Μπόμπολα.

Ιπτάμενα ραντάρ και TORM1

Επιπλέον έχει ολοκληρωθεί η δικαστική έρευνα για το ιπτάμενα ραντάρ και σύντομα θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη. Σχετικά με την προμήθεια των ιπτάμενων ραντάρ, είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την κατηγορία, μέσω της εταιρίας Interaction του Θωμά Λιακουνάκου διακινήθηκαν από τη σουηδική εταιρία τεράστια ποσά με τελικούς αποδέκτες επιτελικά στελέχη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τον Γιάννη Σμπώκο και τον Ακη Τσοχατζόπουλο. Στην πρότασή του ο εισαγγελέας περιγράφει συγκεκριμένα την άποψή του πως ο Θωμάς Λιακουνάκος φέρεται ότι μοίρασε μίζες ύψους 1.600.000 ευρώ, 756.291 δολαρίων και 24.900.000 κορονών Σουηδίας με τελικούς αποδέκτες τους Γιάννη Σμπώκο, Ακη Τσοχατζόπουλο και άλλα υψηλά ιστάμενα στελέχη του υπουργείου, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η προμήθεια των ιπτάμενων ραντάρ. Επίσης, στην εισαγγελική πρόταση αναφέρονται και οι ισχυρισμοί του Γιώργου Καμάρη, που εμφανίζεται ως δικαιούχος της εταιρίας Highwood, μέσα από την οποία φέρεται ότι πέρασαν οι μίζες. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, τους οποίους αποδέχεται ο εισαγγελέας, η εταιρία ανήκε ουσιαστικά στον Γιάννη Σμπώκο.

Η εισαγγελική λειτουργός, με την πρότασή της (αριθμός 1149/15) ζητά να παραπεμφθούν σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων για τις κατηγορίες , ανά περίπτωση, της απιστίας από κοινού, παθητικής και ενεργητικής δωροδοκίας κατ’ εξακολούθηση και νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, οι Ιωάννης Σμπώκος, πρώην επικεφαλής της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του ΥΕΘΑ, Γιώργος Κάμαρης στέλεχος επιχειρήσεων, ο επιχειρηματίας Πάνος Γερμανός και οι αδελφοί Γιώργος και Πιερ Χριστοδουλίδης διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων. Η δικογραφία αφορά διακίνηση μέρους των παράνομων αμοιβών από την αγορά των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων TORM1, μέσω της εταιρίας CLAVIS, που ίδρυσε ο κατηγορούμενος Γ.Κάμαρης – και οι ανακριτές την κατατάσσουν σε αυτές «συμφερόντων Σμπώκου» – της οποίας την διαχείριση φέρεται να είχαν οι αδελφοί Χριστοδουλίδη. Η επίμαχη εταιρία φαίνεται να διακίνησε προς τον κατηγορούμενο επιχειρηματία Π. Γερμανό ποσά άνω των 2 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία στην συνέχεια μέσω άλλων εταιριών κατέληξαν στον Γιάννη Σμπώκο. Συνολικά στην CLAVIS φαίνεται να διοχετεύθηκαν και να διακινήθηκαν ποσά περίπου 12 εκατομμυρίων ευρώ, που θεωρούνται, κατά τη δικογραφία, ως η «αμοιβή» του Γ. Σμπώκου, από τα περίπου 90 εκατομμύρια που φέρεται να δόθηκαν συνολικά ως «δώρα» για τα ρωσικά όπλα.

Να σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος των επίδικων ποσών έχουν επιστραφεί στο Δημόσιο, τόσο από τον Γ. Κάμαρη, όσο και από τον Π. Γερμανό, που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει επιστρέψει όλο το χρηματικό ποσό που του αποδίδεται, αρνούμενος πως γνώριζε την προέλευση των χρημάτων.

Για τα υποβρύχια

Πρωταγωνιστής στις μίζες και ο Νίκος Ζήγρας, εξάδελφος του πρώην υπουργού Άκη Τσοχατζόπουλου και κατηγορούμενου στην υπόθεση διακίνησης μαύρου χρήματος από τις συμβάσεις για την προμήθεια των γερμανικών υποβρυχίων και των Tor –m1. Όπως είπε στην κατάθεσή του, τον χρησιμοποίησε ο Α. Τσοχατζόπουλος για την απόκτηση έργων τέχνης προκειμένου έτσι να ξεπλυθεί μαύρο χρήμα. Ο Ν. Ζήγρας , γνωστός φιλότεχνος, αποδέχτηκε την ενοχή του.

Ο εφοπλιστής Μιχάλης Ματαντός, εκπρόσωπος της εταιρείας ΜΙΕ, κατηγορείται για δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα. Οι κατηγορίες που του αποδίδονται αφορούν τον κεντρικό ρόλο τον οποίο διαδραμάτισε η εταιρεία του στην υπόθεση των υποβρυχίων και στη διακίνηση μεγάλων χρηματικών ποσών που δόθηκαν για «ωφέλιμες πληρωμές». Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανακριτές της υπόθεσης Γαβριήλ Μαλλής και Γιάννης Σταυρόπουλος έχουν στη διάθεσή τους τις κινήσεις λογαριασμών, μέσω των οποίων φέρεται να διακινήθηκαν παράνομα χρηματικά ποσά για τα εξοπλιστικά προγράμματα.

Ο Ν. Ζήγρας και ο Μιχάλης Ματαντός, έχουν επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο, το μεγαλύτερο μέρος (οι ίδιοι υποστηρίζουν ολόκληρο) των μιζών που έλαβαν.

Διερευνούν οι διωκτικές αρχές τις δραστηριότητες της εταιρείας Ironhelm Ltd , καθώς προκύπτουν στοιχεία ότι είχε πρωταγωνιστικός ρόλο στην υπόθεση της υπέρογκης προμήθειας τεσσάρων υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό, ύψους 1,7 δισ. Ευρώ. Επίσης δεν έχουν δοθεί επαρκείς εξηγήσεις με την παραχώρηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar με την σύμβαση που υπογράφηκε το 2010 από του τότε υπουργούς Εθνικής Άμυνας κ. Ευ. Βενιζέλο και Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου. Επιπλέον, σκοτεινές γωνίες έχει και το «ειδύλλιο» του ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκάς Ι. Σάφα με τον Β. Βενιζέλο.

Η υποβρύχια διαδρομή και οσμή του χρήματος

Η διαδρομή της «αμαρτωλής» σύμβασης και η οσμή του χρήματος.

Το Ελληνικό Δημόσιο, σε εκτέλεση των συμβάσεων 012Β/00 (κατασκευή υποβρυχίων 214) και 021Β/02 (εκσυγχρονισμός υποβρυχίων 209), κατέβαλε στην Γερμανική εταιρεία «Howaldtswerke-Deutsche Werft» (HDW) που ανήκει στην ThyssenKrupp, τα εξής ποσά:

Από την έναρξη της ισχύος των συμβάσεων και ως τον Μάρτιο του 2004, δηλαδή Κυβέρνηση Κ.Σημίτη και Υπουργοί Εθνικής Άμυνας Α.Τσοχατζόπουλος και Γ.Παπαντωνίου, κατεβλήθησαν τα εξής ποσά: 989.830.460€ (012Β/00)+ 330.767.681€ (021Β/02). Σύνολο: 1.320.598.141€.

Από Μάρτιο του 2004 και έως την 21/9/2009 ημερομηνία καταγγελίας των συμβάσεων εκ μέρους της γερμανικής πλευράς, δηλαδή Κυβέρνηση Κ.Καραμανλή και υπουργοί Εθνικής Άμυνας Σπ. Σπηλιωτόπουλος και Β.Μειμαράκης, κατεβλήθη το ποσό : 405.427.062€ (012Β/00) + 307.014.476€ (021Β/02). Σύνολο: 712.441.538€

Συνεπώς συνολικά, από τις Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. είχαν καταβληθεί μέχρι 21/9/2009 το ποσό: 2.033.039.679€. Στη συνέχεια, κατεβλήθησαν και άλλα 800 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς, όταν τον Σεπτέμβρη του 2009 κατήγγειλαν τη Σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο και απείλησαν ότι θα κλείσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Έτσι το συνολικό ποσό έφτασε περίπου τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον επί νέας Κυβερνήσεως Γ.Α.Παπανδρέου και με ΥΠΕΘΑ τον Β.Βενιζέλο έγινε νέα παραγγελία δύο υποβρυχίων τύπου 214, που θα αντικαταστήσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 3 υποβρυχίων τύπου 209, κόστους 800 εκατομμυρίων ευρώ (αργότερα ακυρώθηκε).

Το εντυπωσιακό είναι ότι, στις δοκιμές του πρώτου από τα 4 υποβρύχια το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» παρουσίαζε σοβαρά ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα (οι δοκιμές άρχισαν το 2005 και συνεχίστηκαν μέχρι και το 2009) και οι κ.Κ. Καραμανλής , Σπ. Σπηλιωτόπουλος και Β.Μειμαράκης, αρνούνται να παραλάβουν το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (καλώς). Ωστόσο, όχι μόνο δεν καταγγέλλουν την σύμβαση, αλλά καταβάλουν κανονικά τις δόσεις που προέβλεπε η σύμβαση στην κατασκευάστρια γερμανική εταιρεία και ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (λίαν κακώς)!!!.

(σ.σ. τα ανωτέρω αποτελούν τμήμα μόνο των σκανδάλων στα εξοπλιστικά που διερευνά η Δικαιοσύνη)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ